web%20prueba_edited.jpg

Our Philosophy

Nuestra Filosofía

Lo que hacemos importante / What we do Matters 

Nuestra orientación e interacciones con los niños les dan fundamento para la vida. Usamos la alegría y el juego para alentar a los niños a explorar la vida.

 

Our guidance and interactions with children give them a foundation for life.

We use joy and play to encourage children to explore life.

Inspirada en:

Inspired by:

Reggio

 Emilia 

Tenemos mucho que aprender de los niños: cómo jugan, cómo exploran, cómo aman. Cuando seguimos y profundizamos estas lecciones con los niños, todos crecemos en conocimiento, amabilidad y alegría.

We have a lot to learn from children how play, how to explore, how to love.

When we follow and deepen these lessons with our children we all grow in knowledge, kindness, and joy.

Lenguaje dual

Dual Language

Todos los días nos comunicamos con niños en inglés y español mediante diferentes actividades divertidas. Los alentamos a explorar la rica diversidad de la cultura en el sudeste de Austin. 

 

Every day We reach out in English and Spanish with children by different funny activities.  We encourage them to explorer the rich diversity of culture in Southeast Austin.

Conocerse a sí mismo​

Know Yourself

Una de las mejores herramientas que podemos dar a un niño es aprender a conocer y manejar sus estados emocionales y mentales. Las maestras de Mariposas enfatizan la importancia de acercarse a la vida a través del sentido del autoconocimiento.

One of the greatest tools to provide to a child is that of learning to know and manage their emotional mental states. Mariposas teachers emphasize the importance of approaching life through the lense of self-knowledge.

Subscribe Form

(512) 551-9877